Klanten werven, hoe doe je dat? 5 tips

Wanneer je als ondernemer je bedrijfsresultaten verder wil opstuwen, dan is één activiteit in veel gevallen onontbeerlijk: nieuwe klanten werven. Het klinkt eenvoudig, maar de praktijk blijkt vaak anders. Je hebt het al druk genoeg met de dagelijkse aansturing van je bedrijf. Waar begin je dan en hoe pak je dit aan? We geven je 5 tips over hoe jij aan nieuwe klanten komt.

  1. Een goede website

Je bereikt meer potentiële klanten door een goede website. Deze is overzichtelijk, werkt snel en intuïtief en daagt de bezoeker uit om tot actie over te gaan. Je kunt hierbij nog een stap verder gaan, bijvoorbeeld door te analyseren hoeveel online bezoekers je trekt en hoe lang een bezoeker op je website blijft hangen. Een goed ingerichte en functionerende website helpt jou bij het werven van nieuwe klanten.

  1. Een hoge Google-ranking

Er zijn meerdere manieren om jezelf kenbaar eén vindbaar te maken via Google. Waarschijnlijk de bekendste manier om dit voor elkaar te krijgen is SEO: Search Engine Optimization. Goede SEO zorgt ervoor dat je website hoog scoort op vindbaarheid via de verschillende zoekmachines. Dit gebeurt  mede op basis van relevante trefwoorden en teksten. Wanneer je dit allemaal op orde hebt, vergroot je de kans dat je potentiële klant uiteindelijk bij jou terecht komt.   

  1. Optimaliseren van je product of dienst

Je huidige klanten zijn zeer waarschijnlijk tevreden met de door jou geleverde producten of diensten. Maar wil je daarnaast nieuwe klanten werven, dan is het zaak om nieuwe markten aan te boren. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door je product of dienst verder te optimaliseren of je producten-dienstenportfolio uit te breiden. Vernieuwen en innoveren is in een snel veranderende markt nodig om succesvol te zijn én te blijven.

  1. Slimmer inrichten van je organisatie

De markt en (dus) je klanten zijn continu in beweging. Het is daarom goed en noodzakelijk om ook kritisch te kijken naar je eigen organisatie. Hoe heb je je sales- en marketingactiviteiten bijvoorbeeld georganiseerd? Hoe vindt het klantcontact plaats? En zijn je marketingcampagnes nog effectief? Door jezelf deze vragen te blijven stellen en hier waar nodig op te acteren, blijf je relevant en haal je in het beste geval nieuwe klanten binnen. Allemaal leuk en aardig deze tips, maar hoe pak je dat nou aan? En hoe weet je aan welke knoppen je precies moet draaien om je resultaten te verhogen?

  1. nl

Zie hier het antwoord op de laatste vraag: Nieuweklantenwerven.nl. We kunnen het niet duidelijker formuleren dan dat: wij helpen je met het werven van klanten. We gaan daarbij aan de slag met alle  relevante vraagstukken. Relevant voor jou en vooral voor je klant! Onze integrale aanpak leidt tot resultaten die je vooraf niet voor mogelijk hield, gegarandeerd. Nieuweklantenwerven.nl helpt jou als ondernemer met het slimmer en efficiënter organiseren van zowel je online als je organisatorische activiteiten. Onze klanten bevestigen het succes van onze aanpak: meer opdrachten, een hoger rendement, nieuwe klanten.

Wil jij de volgende stap zetten met je bedrijf en nieuwe klanten werven? Zoek dan niet verder: Nieuweklantenwerven.nl